Sponsoreret indhold
Fra visuel identitet til digital performance
Reklamebureauet Grobowski, kendt for sit arbejde med visuelle identiteter, websites og kampagner, udvider nu deres serviceportefølje med online markedsføring. Med det nye tiltag tilbyder Grobowski nu en komplet løsning, hvor kunderne hjælpes hele vejen – fra første idé til performance.
“Vi har længe hjulpet vores kunder med at udvikle deres brands og skabe visuel gennemslagskraft. Nu kan vi også sikre, at deres budskaber bliver set af målgruppen og skaber resultater online,” fortæller Peder van der Schaft, partner og strategisk udvikler hos Grobowski.
Den nye service åbner op for et sammenhængende tilbud, hvor Grobowski hjælper med hele processen. Fra konceptudvikling og visuel identitet, videre til grafisk design, tryksager og webudvikling – og nu også kampagner og online markedsføring.
“Vi har altid haft fokus på at skabe stærke visuelle identiteter og engagerende kampagner. Men i en digital verden er det afgørende også at kunne måle og optimere indsatsen,” siger Hans Læsø, partner og designer hos Grobowski.
“Med vores nye online markedsføringsservice kan vi nu tilbyde vores kunder en helhedsorienteret tilgang, der kombinerer kreativitet med data og strategi.”
Resultater, der kan mærkes
Grobowskis tilgang til online markedsføring er allerede blevet testet med succes. En Facebook-kampagne for Bone’s Restauranter gav en imponerende ROI på 9.800%, hvor et beskedent annoncebudget på 15.000 kr. førte til en indtjening på næsten 1,5 millioner kroner. Kampagnen blev suppleret af et organisk opslag, der nåede næsten én million mennesker og affødte over 28.000 kommentarer.
I en international SoMe-kampagne for Cryos blev synligheden fordoblet og cost per lead reduceret med 75%. Samtidig oplevede kampagnen et markant løft i click-through-rate og antallet af nye donorer steg målbart i både Danmark og USA.
En video-kampagne for “Talent til Danmark” i samarbejde med Headstart målrettet rekruttering af udenlandsk arbejdskraft var med til at generere hele 13 millioner visninger på sociale medier. Kampagnen ledte 45.000 personer direkte til jobopslag og resulterede i over 2.300 konkrete jobansøgninger.
Gratis potentialeanalyse
Grobowski tilbyder gratis potentialeanalyser af online markedsføringssetups, som viser, hvor virksomheder kan forbedre sin digitale indsats – det gælder både for nye og eksisterende setups. De vurderer blandt andet setups på tværs af Google og sociale medier.
Formålet er at identificere muligheder og faldgruber for virksomheders online potentiale – fx content gaps, manglende tracking eller uhensigtsmæssige valg af digitale kanaler.
Potentialeanalysen kan give et klarere billede af, hvordan virksomheder ligger i forhold til sine konkurrenter – og hvilke tiltag der bør prioriteres, hvis de vil forbedre sin digitale tilstedeværelse.
Hvem er Grobowski?
Grobowski er et reklamebureau med base i Aarhus. Teamet er siddende på Vestergade og består af grafikere, tekstforfattere, udviklere og rådgivere.
De kombinerer idéudvikling med data og strategi. Bureauets tilgang er personlig, strategisk og direkte. De arbejder tæt med kunderne og prioriterer gode relationer.